hati perasaan..

hati perasaan..

Susah nk ckp psal hati dan perasaan ni..kdg2 kte xtau pun ape yg kte nk..kdg2 kte rs kte dh buat yg terbaik, tp ada je yg xkena..

Ms jg abah dlm wad 2hr lps, aku lepak kat ruang menunggu..lepak2 ada tv..lyn tv..ada cite ‘tiada lagi’ kat tv2..lama btl aku xlyn drama kat rtm..ok dh ada gmbran bilik tv spital? Moved on

Cite tu psal bdk nerd yg selalu kena buli..tp bknnya kena pkul..cuma lurus bendul..xpernah bantah w/pun bkn keje dia ms d ofis..sblm itu, d zmn sek nya jg beliau d buli..kena angkat buku ke bilik guru, berlapar d sek d sbbkn beri bekal pd rakan yg kononnya xbwk duit (maknya bekal mknn yg sdp-kwn mintak semua)..lakonan nerd oleh fahrin ahmad..

Sesuatu yg nyata, beliau paling syg pd maknya..w/pun mak dia dh ajar spya tegas dan dpt bezakn yg mn tlg dan yg mn amik kesempatan..

Ok, nerd ini watkn beliau seorang yg paling lurus..xkisah pun d buli rakan2 pejabat asalkn dia x sakitkn ht org..

Jd ape yg efeknya, ialah ianya mempengaruhui peribadinya..beliau gagal dlm percintaan..sbbnya awex dia tolok sbb dia ni baik sgt..lurus..

Meminati komputer, wat kn beliau mengadu pd rkn chatting..selama sethn berchatting d alam maya, mereka setuju utk bertemu..tp awex br nya jg begitu..1st impression pun tgk dia sgt nerd dgn spek mata besarnya..

Bile d tnya, sm jgk- lurus..xde warna dlm hdp..

Soklan- knpa perwatakan yg baik selalu gagal dlm bercinta? Nk yg jahat ke? Tu la jawapan dr ex aku dulu yg watkn aku pergi jauh2..

Percaya atau x, ms dia kawen, aku salam dia dan ucap tahniah..dia sendri terkejut aku dtg..dan itulah 1st time aku pegang tgn dia w/pun dulu kami bercinta dkt 2thn..klau pegang tgn dan raba2 yg dia mahu spy aku x baik sgt, knp x ckp awal2kn?

Jawapannyer simple: klau ht dh xnk, mcm2la alasan yg d beri kn?

Umur meningkat seiring dgn kematangan..yep klau ptus cinta, mmg kte akn terasa..klau mengadu pun org akn ckp, ‘ala cinta monyet jek’ tp bg aku, bile melibatkn ht dan perasaan ini, mmg sakit..hny org yg kena je yg tau..yg xkena akn ngejek..

Ape pun hrp tabah..bila kte dok asyik ckp jodoh pertemuan rezeki dan mati d tgn Tuhan, maka yakinlah bhwa Tuhan itu pnya perancangan yg lbh baik utk diri kte…cuba nilai jg peribadi pasangan yg xjd itu-br kte sedar Tuhan tahu kerja-Nya..

Luka hati perasaan mmg lmbt sembuh..tabahkn hati..perancangan Tuhan yg terbaik..bln puasa dh dkt-byk keredhan d dlmnya..tinggal gali jek..

P/s: aku pun still solo lg..jmpe jek-org anggap abg jek..nk wat mcm mn umo dh tua..

Advertisements

One thought on “hati perasaan..

  1. betul la, kalau dah tanak macam2 alasan boleh bagi kan.
    doa moga makin kuat aja. & doa supaya hari esok yang lagi cerah cepat2 datang. 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s